2012

2012 känns som ett kort år. Levde i att de var 2011 typ fram till sommaren så kan ju vara därför.. Men de har ändå hänt ganska mycket.
 
Januari
¤Lärde mig koka ris. Första gången jag försökte och de blev perfekt, och blir de varje gång!!
¤Efter att ha bråkat, väntat och ringt i 139 dagar fick jag mitt körkortstillstånd och fick då börja övningsköra!
 
Februari
¤Anne fyllde år!!!!
¤Stod jag på crosstrainen i hela 60 minuter i sträck!! EN HEL TIMME! De var ett mål jag hade haft ett tag och i feburari gjorde jag de! Inte illa måste jag säga. Mins hur lycklig jag blev när klokan äntligen slog om den sista minuten!!! 
¤Gick 10,8 mil på 12 dagar!
 
Mars
¤Började på körskolan och klarade de tre första faserna på en vecka.
¤Gjorde slut-testat för mitt knä och belv helt friskförklarad! Böjade träna mer på riktigt OCH börjadde lite smått att använda löpbandet!
 
April
¤Året varr inte bara glatt. I april avled min morbror oväntat.
¤Michael fyllde år!!!!
¤Började få visdomständer! Minns att de kändes som ett väldigt problem då, men nu känner jag att jag nog var liiite känslig!
¤Var på PUMPEN för sista gånge i mitt liv! Känns bra att ha de överstökat så att säga!
Maj
¤Bästa ponnyn fyllde 13 år!!!!
¤Hade min sista ungdomsfylla, eller helst fylla överhuvudtaget! Haha. Jag och Anne intog grönt veckoslut på Valstad i Gameby. Jag lovade mig sjävl att nästa gång jag går ditt ska de vara som en vuxen människa som tittar på eleverna och djure, OCH åker hem senast 16:00.
¤Slutade äta kött helt här någonstans. Åt väl inte sådär vansiningt mycket kött innen heller, men slutade helt. För nära släckt med köttet liksom. Så vill jag ju inte sponsra oseriösa köttföretag som jag inte vet hur djuren haft de.
¤Hade överlevt att bo i Södra vi ett helt år!!!!
Juni
¤Tatuerade in mina underbara pollar på ryggen! 4 timmar tror jag de tog, och den sista timmen var egentligen outhärdlig. Men de gick! Mats var med så bet på han när de var som värst. Haha.
¤Angelica fyllde år!!!!!
¤Jag misslyckades på min första uppkörnig....
¤Såg en ung pojke DÖ i trafiken efter att han kört sin cross alldeles för fort och vinglat över på fel isda av vägen och smält rakt in i en lastbil. De var en väligt hemsk upplevelse att vara 10 meter ifrån en människa som spräckt magen så pommesen han tidigare ätit välde ut..
¤Köpte min första bil, innan jag klarat körkortet!
Juli
¤Blev som alla andra och skffade mig en smart telefon!
¤Åkte till ölans med Kajsa och lyssnade på Winnerbäck som spelade i slottsruinen. Vi var så pass mogna att vi skippade efterfesten och.. åt godis i bilen istället. Haha.
¤Kajsa fylde år!!!!
¤De var här jag intog alkohol senast men Angelica och Jenny på VIS i västervik.
¤KLARADE KÖRKORTET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Augusti
¤Tog ut min första och ända semstervecka i hela mitt liv och åkte till Gotland med Kajsa och Anne för att besöka Linda! En trevlig semester bland massa får, klippor, kebbabpizzor utan kebbab och raka vägar. Jag körde typ hela tiden vilket jag tror var nyttigt. Vi hamnade tillslut i Stockholm där JAG körde på drottninggatan, och vi tillbringade kvällen på Gröna lund och åter igen såg Winnerbäck spela. Dagen där på var vi mer vuxna och gick på naturhistorsika och sov till filmen för att sedan åka hela vägen hem till småland igen!
¤Christoffer och Mamma fylde år!!!!
September
¤Jag blir 21 år gammal!!!!
¤Lär mig mjölka i grop och får väldigt mycket nya erfarenheter och syner på hur ett lantliv kan vara. Får även väldigt stro insikt i hur folk kan vara.....
¤Jag börjar plugga som högskolestudent, en kurs på distans som slutar nu 2013. Gjorde de enbart för att känna efter om jag ska plugga, och svaret är nej. Så något lärde jag mig i alla fall!
 
Oktober
¤Lämnar Södra vi för att aldrig återvända (som boende i alla fall) och flyttar till min och Mats gemensamma lägenhet i västervik.
¤Janne fyllde år!!!!
¤Jobber en månad i sträck utan någon ledig dag. Stolt!
 
November
¤Besökte Astrid Lindgrens värld med Angelica och vi blev som 12 igen!! Bestämde mig där för att starta en fårgård och odla massa bär för att göra sylt, saft, marmellad, glögg, allt som kan tänkas att man gör av bär! Sen ha en lite gårdsbutik och varje år vara med på Astrid Lindgrens höstmarknad med mina varor. Kärlek!! Den drömmen ska fan bli sann!!!!
¤Åker tilll Uppsala med Mats för att fira Anns 30 årig liv! Jag körde både ditt och hem OCH vi överlevde!
¤Får panikont i knät igen och livet rasar samman...
December
¤Mats fyllde år!!!!!
¤Jag och Mats har nu stått ut med varandra i 3 år!! Kärlek!
¤Får en kortisonspruta i knät och de blir värre än någonsin!!!!!
¤Julafton med hela familjen och massa mat! Åt koldolmar för första gången i mitt liv och de var gott. Förtfarande i chock!
 
Elinor
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelicaelinor.blogg.se

Hej vi är två vänner som känt varandra sedan urminnes tider som har i stort sett ingenting gemensamt! DÄRFÖR tänkte vi att vi skulle starta en blogg tillsammans! En blogg som då kommer bli väldigt varierad!

RSS 2.0