För snäll!!

OBS DETTA INLÄGG SKULLE KOMMIT UPP I FREDAGS, MEN BLOGGAPPEN HAR HAFT SEMESTER NÅGRA DAGAR TYDLIGEN.... Håll till godo:

Det kan tyckas att jag är en tuff, självsäker, ibland nästan lite bitchig/elak/brutalt ärlig, men ACK SÅ FEL! Idag har jag fått ytterligare bevis på att jag är för snäll och har för hög arbestmoral så att andra människor utnyttjar det!
Idag har varit dagen from hell på städjobbet! Åkt till kund som inte ens skulle ha städning idag för dom är utomlands, sen på nästa ställe upptäcker vi att det är översvämning i köket!!! Så vi får svabba vatten och ringa kund och en miljon samtal. Så när jag äntligen kom hem så däckade jag i soffan och försökte släppa stressen och irritationen och på kvällen så kändes livet rätt bra igen... DÅ ringer chefen och säger "det är panik kan du ta en kund imorrn på morgonen?!!! Jag har frågat alla andra men ingen kan! Och det är en jätteviktig kund!"
För jävla snäll som jag är så säger jag ja trots att jag har kämpat mig genom dom senaste dagarna med nöd och näppe för att jag har så extremt ont i ryggen/knät. Så fort jag lägger på så känner jag hur jag ångrar det här beslutet! Nästan så tårarna kommer, för vad fasen!!!! Varför ska JAG alltid känna mig tvungen att ställa upp i ur och skur?! Varför känner jag sånt ansvar att jag sätter min hälsa åt sidan bara för att uppfylla nån annans mål och drömmar?! Så jävla SJUKT!!!!
Efter en stunds övervägande och panik så messar jag chefen att jag faktiskt INTE kan jobba mer denna vecka för min kropp blir förstörd!
Jag ska ju jobba på kaos imorrn så jag har ju liksom redan jobb imorrn.

Ibland måste man våga säga NEJ även att det handlar om jobb!

Tack och adjö!!

/Angelica



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelicaelinor.blogg.se

Hej vi är två vänner som känt varandra sedan urminnes tider som har i stort sett ingenting gemensamt! DÄRFÖR tänkte vi att vi skulle starta en blogg tillsammans! En blogg som då kommer bli väldigt varierad!

RSS 2.0