Ger matlåda ett ansikte!

Jag handlade här om veckan för att göra hundratusen matlådor! Har en plan på vad jag ska köpa och tänker inte mer på de, mer än att korgen blev väldigt tung! Så kommer jag fram till kassa och radar upp mina varor och där ser jag de. Där på rad, konserv efter konserv! Ser ut som jag tror på en riktig varjavinter och inte tänker gå ut mer fören de blir vår! Lagra på konserver inför vinten, tummen upp? När kassörskan tittade lustigt på mig och mina varor kunde jag inte vara tyst.
"Ser ut som jag lagrar inför vinten...hehe.."
 
Lite av de..
 
Men fallet är så, att trots att jag gärna skulle gå i ide för vintern och inte handla fören i vår igen, så handlade jag nu för att göra matlådor till jobbet. Blev dock bara 11 lådor men de räcker i alla fall ettt tag.. Jag hatar ju att laga mat så att laga mat 2 gånger i måndaden sådär är guld värt! Här på jobbet kan jag desutom inte laga mat så nu är de matlådor som gäller, men jag hoppas jag fortsätter! Tänk va, att laga matt 2-4 gånger i månaden? Underbart!! Varför gör inte alla så? Alla stressade småbarnsföräldrar, dom borde laga storkok på helgerna och sen slippa dendär timman på eftermiddagen när alla är jättehungriga! Även när jag inte behöver matlådor till jobbet så ska jag gör de för att ha hemma!! Fyyyyy vad smidigt!!!!!!
 
Önskar mig storkok-kastrull och minst 30 små "portions"matlådor. Tack tomten på förhand!
 
Elinor


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelicaelinor.blogg.se

Hej vi är två vänner som känt varandra sedan urminnes tider som har i stort sett ingenting gemensamt! DÄRFÖR tänkte vi att vi skulle starta en blogg tillsammans! En blogg som då kommer bli väldigt varierad!

RSS 2.0