Och ur dimman...komme hjorten!

Igår kväll åkte jag upp till jobbet sent för att jag inte vill åka på morgonen nu i dette vinterland som frsöker efterlikna en hocyarrena. Så runt halv 9 var jag väl iväg och hann inte långt innan jag insåg aatt jag inte såg något. Tataldimma, och de gick verken med hel- eller halvlyse. Så helt plötsligt ur dimman kommer de upp en hjort som står mit framför mig! Och då tänker jag "jävlar en hjort. BBBRROOOMMMSSSSAAAAAAAA!!" Men då upptäcker jag att jag redan stå sill. Då har jag, av ren reflex antar jag, bromsat ner till stillastående innan jag själv uppfattat att jag ser hjorten. Otroligt inte sant? Tur att ingen var bakom mig då hjorten inte verkade ha speciellt bottom..
 
Hade jag inte bromsat utan att veta om de så hade jag varit död nu, eller illa skadad i alla fall. Hjorten hade nog tyvärr dessvärre varit död, och Greta på skroten... Han/hon/den/det var väldigt stor med väldigt långa ben, så hade jaag krockat med den hade kroppen hamnat i min framruta och då mosat mig. Kändes obehagligt efteråt bara av tanken att om jag inte hade bromsat. Underbar talang att ha känner jag(?) Bromsa utan att man vet om de själv!
 
 
Elinor


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelicaelinor.blogg.se

Hej vi är två vänner som känt varandra sedan urminnes tider som har i stort sett ingenting gemensamt! DÄRFÖR tänkte vi att vi skulle starta en blogg tillsammans! En blogg som då kommer bli väldigt varierad!

RSS 2.0