Skrivsvårigheter?

Jag har alltid haft svårt med stavning. Lärde mig lång och kort vokal regeln vid 20 års ålder. Märks lite extra tydligt nu när jag faktiskt skriver mycket. Har ju nästan fått in de där med en eller två konsunanter, men vilken bokstav de ska vara ibland.. Oj vad fel de kan bli!!
 
Har sett att jag har svårt att skilja på B och P. Känns inte som att dom är så lika..? Men ibland när de ska vara B så skriver jag P. Rätt knäppt? De sitter ju inte speciellt nära varandra på tangetbordet heller... Haha.
Den är det I och E som är svårt. I alla år har jag stavat sEkund med I, alltså sIkund.
O och Å kanske är lite mer vanligt?
Sen auo-ljud förstår jag inte alls!! Varför krongla till de så hårt? Typ som automat, eller stavas de ens så? Hur stavas ens? Med Ä kanske? Har ingen aning!
 
Ja, de är min vadag de. Har ingen diagnos i nuläget och känner att jag inte behöver någon heller! Har aldrig haft lätt för att lära mig saker och språk har alltid varit mitt svåra ämne! MEN nu är grundskolan klar så hoppas jag överlever ändån och att ni förstår vad jag skriver. Haha.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelicaelinor.blogg.se

Hej vi är två vänner som känt varandra sedan urminnes tider som har i stort sett ingenting gemensamt! DÄRFÖR tänkte vi att vi skulle starta en blogg tillsammans! En blogg som då kommer bli väldigt varierad!

RSS 2.0