Tjura-rika-kärring!

Handlade igår och utanför affärens ingång satt en kvinna och spelade för att få ihop pengar. Om hon verkligen behövdde dessa pengar för att överleva, eller om hon bara ville ha mer än hon redan hade är inte relevan för histroien. Men de jag blev lite biter över var att när jag väl gick in i affären möter ajg en tant, som högt och tydligt (troligen bara för att kvinnan som spelade skulle höra) säger: "FYYYY vad entonigt!!!!!"
 
Är det inte lite omodernt att hacka på musiker som tigger pengar? Jag menar kom igen! Låt dom sitta och spela så domm som vill ge dom en slant kan göra de, och dom som inte vill de bara kan gå förbi. Kände bara att jag ville skrika: "Oj vilken fet tant!" Precis så högt att hon hörde att jag menade henne. Moget? Nej, men känner bara, sluta! Hur många siekuner behöver man höra på denna "entoniga" melodi om man bara går ut från affären? Bitter kärring!
 
 
Elinor


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelicaelinor.blogg.se

Hej vi är två vänner som känt varandra sedan urminnes tider som har i stort sett ingenting gemensamt! DÄRFÖR tänkte vi att vi skulle starta en blogg tillsammans! En blogg som då kommer bli väldigt varierad!

RSS 2.0