Varför hatar alla julen?!

Ibland känns det som att jag är den enda som på riktigt ÄLSKAR julen! Jag har julstämning inombords hela december liksom. Känns som att så fort jag nämner julen för folk i min närhet så får jag till svar "men fy vad jobbigt, snart jul"... Ursäkta men VAD är det som är jobbigt?! Det är MYSIGT! Man pyntar jättefint, städar så det luktar rent i hela huset, gör apelsiner med nejlikor som luktar mumma, köper julklappar till sin familj, slår in klapparna fint och skriver fiffiga rim, hugger julgran och pyntar dagen innan julafton, äter massa gott, tänder massa fina tomtelyktor och TOMTEN KOMMER!!! Och sist men absolut det bästa så får man lyssna på och sjunga mysiga julsånger.

Allt detta gör man tillsammans med sina närmaste och folk samlas. Jag vet inte om man blir hjärntvättad med jul när man gått estet? Med tanke på att vi började öva jul/luciasånger i oktober... Men det tyckte jag var så himla härligt! Trots att man sjungit Staffan-visan tio gånger för att stämmorna ska sitta perfekt så visst fan älskar man Staffan-visan lika jäkla mkt varje gång?!!

Ja så är mina känslor inför julen. Min familj är också väldigt julig, mamma har ca 234 st tomtar som skall sättas upp varje år, pappa har en liten pepparkaksgumma som han klippt ut i papper när han gick i typ 2:an. Det är traditionerna som gör julen helt enkelt!

Mer jul åt folket!!

/Angelica



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelicaelinor.blogg.se

Hej vi är två vänner som känt varandra sedan urminnes tider som har i stort sett ingenting gemensamt! DÄRFÖR tänkte vi att vi skulle starta en blogg tillsammans! En blogg som då kommer bli väldigt varierad!

RSS 2.0