30 min senare, 210 kcal lättare.

Var inne på en sida och tittade lite på hur mycket kcal man förbränner vid olika aktiviteter. Sidan jag hittade en bra upporganiserad lista på heter http://mabra.com/motionstabell-sa-mycket-forbranner-du/ och alla de värse aktiva syselsättningar finns med! Självkart är detta induviduelt för alla människar exakt hur mycket man förbränner, och vad man själv tycker är "lätt", "medel" eller "tuff". Men det som slog mig var (förutom att jag enligt maskinerna på gymmet tydligen kör "tuff" på de grejer jag gjort!!?) att när det kom till ridning så fanns det bara ett "steg" dom hade skrivit ut. På i stort sätt allt annat så stod de hur mycket man föbränner i lätt till tufft arbete. Så ridningen strår det bara ridning, och att man förbränner 210 kcal/30 min.
 
Det är trots allt vääääldigt stor skillnad på att "sitta och lunka runt"-ridning och "stenhårt arbetspass"-ridnig. Lika mycket som man kan variera '"tuffheten" i alla annan tränning så kan man självklart de här med. Är det så att de ser att all ridning is the same shit? Eller är det så att man helt enkelt inte har några riktlinger eller gränser för vad lätt-medel-tuff ridning är? Skulle vara roligt att veta vilken grad på ridningen de menar för just denhär tabellen. Den är även publeserad för sådär 100 år sen så får se om någon svarar på mina frågar!
 
 
Elinor


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelicaelinor.blogg.se

Hej vi är två vänner som känt varandra sedan urminnes tider som har i stort sett ingenting gemensamt! DÄRFÖR tänkte vi att vi skulle starta en blogg tillsammans! En blogg som då kommer bli väldigt varierad!

RSS 2.0