Astrid Lindgren 14/11 1907

Idag skulle min största livs-idol fyllt 105 år om hon levat. 105 år sen hon födes i vimmerby, och nästan 11 år sen hon dog. Känner mig så hedrad och glad över att jag levde samtidigt som Astrid Lindgren och att hon för mig inte bara är någon som levde förr, utan hon lever nu och för alltid. Något jag alltid kommer vara ledsen över är att jag aldrig fick träffa henne i livet, men jag hoppas att vi ses i nagijala!!
 
Tack för dina underbara sagor, sånger och din otroliga insperationsförmåga!!!
Även helt underbart att hon skall få sitt asikte på en sedel, och mer underbart är att de just blir "barnens sedel", nämligen 20-lappen!!
 
Elinor


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelicaelinor.blogg.se

Hej vi är två vänner som känt varandra sedan urminnes tider som har i stort sett ingenting gemensamt! DÄRFÖR tänkte vi att vi skulle starta en blogg tillsammans! En blogg som då kommer bli väldigt varierad!

RSS 2.0