Beroende av snabbmat?

Ja mina vänner ibland undrar jag alltså!! Idag är jag så sjukt jävla sugen på McDonalds!!!! Eller åhmans.... Nått flottigt iaf! Det är helt stört, förr när jag bodde hemma så åt jag nästan aldrig snabbmat, mkt eftersom det liksom inte fanns att tillgå ute i skogen. Mamma lagade alltid fettsnål viktväktarmat och jag låg på en stadig vikt på 47-48 kg. Folk påpekade att jag var anorektisk, men sanningen var den att jag helt enkelt åt nyttigt och lagom mkt, dvs jag slutade äta när jag var mätt.
Nu däremot!!! Jag jobbar mitt i city med nära tillgång till allt vad snabbmat heter, jag prioriterar inte att laga mat så jag har till matlåda dagen efter, vilket leder till att det blir Åhmans/McDonalds 1-3 ggr i veckan, INTE BRA då jag faktiskt har gener att lägga på mig. Så alltså jag har ett stillasittande jobb och lever på fett= FETTMAVARNING. Nu kanske det inte är så allvarligt som det låter, just nu. För det luriga med onyttigheter är att det påverkar dig inte just i ögonblicket du äter det, men fortsätter du så rullar du fram om 2-3 år!!!!! Så nej folk ser mig inte som att jag är tjock, men jag själv får lite smått panik när jag inte kommer i ett enda par jeans jag äger och har!

Jag lägger härmed ansvaret för min framtida hälsa på Elinor Björks vältränade axlar!

Klart slut!

/Angelica



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelicaelinor.blogg.se

Hej vi är två vänner som känt varandra sedan urminnes tider som har i stort sett ingenting gemensamt! DÄRFÖR tänkte vi att vi skulle starta en blogg tillsammans! En blogg som då kommer bli väldigt varierad!

RSS 2.0