Bönder saknar respekt för mänskliga rättigheter?

"Ett tag där såg det ut som att Romney hade en chans faktiskt, vilket är sjukt! Måste ju vara alla bönder som röstar på honom? Han är emot abort, så vilken vettig kvinna som vill kunna bestämma över sin egna kropp skulle rösta på honom?"
 
" Så vilka har vi kvar som kommer rösta på honom? Bönderna, som inte förstår något om mänskliga rättigheter som röstar på honom.."
 
Känner ganska ofta att Kissie har väldigt enkelspåriga åsikter, dömer alla över en kant och saknar verklighetsuppffattning. Men igår slog hon nog rekord, och eftersom det är lite i min verkliget, så måste jag bara kommentera situvationen.
1. Så, alla kvinliga bönder är osäkra och vill inte bestämma över sin egen kropp, eller tyder hon på att det inte finns några kvinliga bönder? Det känns som att Kissie här vill få det att låta som att bönder lever kvar i medeltiden. De gör dom inte, vilket mer får henne att leva på medeltiden då det var väldig stor skillnad mellan bönder och "statsfolk" (adeln).
2. Varför skulle just katogorin bönder inte förstå sig på mänskliga rättigheter? Att man är bonde betyder att man driver ett lantbruk. Vad har det för inverkan på åsikten kring mänskliga rättigheter? Bara för att man mjölkar kor, matar grisar, mockar efter hästar, plockar ägg, klipper får eller plöjer en åker betyder inte det att man genast blir emot aobort och hatar homosexuella.
Jag vet inte.. Jag tror ju allt Kissie skriver, skriver hon för att folk ska bli arga, irriterade och provocerade till att sprida hennes blogg vidare (precis som jag gör nu). Hon skriver sånt hon vet irriterar, använder just ord och riktar in sig på folkgrupper för att uppröra och på så sätt få läsare och pengar. Om hon nu mot förmodan inte gör de, utan är helt serriös, ja... Då vet jag inte!
 
 
Elinor


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelicaelinor.blogg.se

Hej vi är två vänner som känt varandra sedan urminnes tider som har i stort sett ingenting gemensamt! DÄRFÖR tänkte vi att vi skulle starta en blogg tillsammans! En blogg som då kommer bli väldigt varierad!

RSS 2.0