Brunst är ett ont påhitt!

Igår blev det ett litet missförstånd mellan mig och en lite brun ko (som egentligen är ganska stor för att vara en "liten brun ko"). Jag brukar vädigt ofta, mer eller mindre jämt, se till vad jag gjort för fel för att få kossan att missförstå mig(?) MEN igår kände jag kanske att, ja.. Kossa överdrev en smula i sitt aggerande. Jag stod där som jag gör två gånger om dagen, allt mellan 4-7 dagar i veckan, och hon sparkar. Brunshormonen flög nog runt i huvudet lite för mycket, och idag på morgonen var lille brun-kossan helt trött! (Party hela natten? Haha).
 
Eftersom hon träffade rätt på mitt redan trasiga knä så blev jag lite orolig. Hade det varit de andra knät hade jag nog inte brytt mig så hårt, men de har mycket med försäkring och så att göra så valde att åka in till akuten. OCH att köra bil när det inte går att verken sträcka eller böja på "gas-och-broms"-benet är det rätt svårt! Haha. Riktigt komplicerat att göra en mjuk inbromsning med vänster fot!! Men väl inne i Västervik möte jag upp syster Sandra och alla blev lika chokade när jag sa att jag blivit sparkad av en ko. "EN KO?? Hur lyckas man med de??" Man står bakom den! Lätt fixat! Men fick röngta knät för läkaren misstänkte kanske en sprika i knäskålen, men som tur var så var allt helt och jag kunde åka "hem" igen.
 
Och ävenfast jag duschade och bytte kläder innan jag åkte, så lyckades jag få lite skattepenga att gå till att torka ko-bajs på sjukhusgolvet... Förlåt..
 
Elinor


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelicaelinor.blogg.se

Hej vi är två vänner som känt varandra sedan urminnes tider som har i stort sett ingenting gemensamt! DÄRFÖR tänkte vi att vi skulle starta en blogg tillsammans! En blogg som då kommer bli väldigt varierad!

RSS 2.0