Gråter av studielitteratur...

Jag vet inte hur hälsosamt det är att börja gråta av att läsa i sin studielitteratur? Kapitlet vi går igenom nu i kurs jag läser, "djurs medverkan i vård och socialt arbete", är verksamheter med djur i. Har tidigare mest läst faktan kring djur och människans samspel, tittat lite på olika problem och tagit in mycket fakta. Nu är det mer i verligheten och boken jag började läsa idag heter "Hundens betydelse i vården - erfarenhet och praktiska råd" och har tre författare som både tar upp fakta, men också egna erfarenheter inom så väl jobb som privat.
 
De är som att jag själv skrivit vissa stycken. Som att dom frågat mig och skrivit de jag sagt. Jag förstod det nog inte när jag var lite mindre, men nu efteråt så ser jag verkigen vad mitt lilla gotlands russ gjort för mig. Han har bettyt så otroligt mycket, gett så mycket kärlek och tillåtit mig att ge kärlek tillbaka. Aldrig dömt, alltid lysnat, funnits till, tröstat! Han var den som fick mig att orka gå upp på mrgonen, för jag kände mig behövd! Utan honom hade jag inte varit här. Kanske fysiskt, men inte psykiskt.
 
Vill ha min skrutt hos mig!! Allt han gett, och de ända han begärt är lite mat.. Underbara varelse <3
Så lycklig gör du mig. Kom hem och ge mig kärlek igen!
 
Elinor


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelicaelinor.blogg.se

Hej vi är två vänner som känt varandra sedan urminnes tider som har i stort sett ingenting gemensamt! DÄRFÖR tänkte vi att vi skulle starta en blogg tillsammans! En blogg som då kommer bli väldigt varierad!

RSS 2.0