Intressant!

Jag tycker det är ytterst intressant hur vi människor tänker när det gäller våra inköp. Jag menar det har ju varit rätt trögt i butiken nu ett bra tag, och så nu denna vecka så kör vi på 30% rabatt på allt! Bara för det så säljer vi mer än dubbelt så mkt! Och då undrar man ju lite om 30% verkligen är så mkt att hurra för? Så jäkla mkt sparar man ju inte.

Jag själv fungerar ju iofs likadant, som när jag köpte mina nya skor för ett par månader sen, dom kostade 799 i originalpris och så var det 20 % på dom en dag och då plötsligt slog jag till! Ändå gick dom liksom loss på 640 spänn, vilket jag egentligen inte hade råd med! Men kunde ju inte motstå då när erbjudandet gällde bara den dagen. Så det mina vänner är ett jäkla bra knep av butikerna!
Nått som är mindre bra kan ju vara att ha 70% rabatt, då tjänar man ju absolut ingenting på säljet... Värdelöst egentligen.
Det är så mina funderingar går idag ang rabatter och säljteknik...

Haha jag pratade med en halvt besvärlig mkt velig kund förut:

Kunden: nu tycker du säkert att jag är en jättebesvärlig kund!!
Jag: ja lite besvärlig är du faktiskt...

Ärlighet varar längst har jag hört!

/Angelica



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelicaelinor.blogg.se

Hej vi är två vänner som känt varandra sedan urminnes tider som har i stort sett ingenting gemensamt! DÄRFÖR tänkte vi att vi skulle starta en blogg tillsammans! En blogg som då kommer bli väldigt varierad!

RSS 2.0