Jag har allid varit tjock!

Jag har alltid varit tjock. Genom livet har jag gått med övervikt och alltid blivit "den snygga tjejens fula kompis". Hängiga tuttar, putande mage, fläskig rygg. Hela kitet liksom. Iblanad tränade jag, men de gick fort över. Ibland åt jag nyttigt, men de höll inte i sig så länge. Tills nu!!!!
 
I somras var första gången i min livshistoria jag hade ett normlat BMI, alltså min vikt var inom rimliga gränser för min längd. Jag hade lite accepterat innan att jag är en tjock person, att jag har "tjockisgenen" från mina tidigare generationer och inget jag kan göra något åt. MEN så fick jag sparken på knät och började träna hos sjukgymnast. Eftersom att knät blev bättre av träningen var det en morot att träna. Sen efter sista opertionen för snart ett år sen så satsade jag allt på att knät skulle tränas upp och bli bra. Tävlade konstant mot mig själv för att prestera lite bättre och lite mer. I maj hade jag haft mitt fysiska jobb i ett år coh då även gått ner 12 kg.
 
Nu har jag gått upp i vikt igen, och jag är inte i chock över de. Jag har flyttat och där med inte går till jobbet varje dag (de är minus 8 mil stavgång i veckan) sen att jag även nu är i total vila pga knät (vilket gör ett jag inte tränar bort ca 2500 kal per vecka) och jag simmar inte just nu någonting (vilket blir minus ca 1,5 km i vekan) och då jag inte ställt om min kost något märkvärt (för en typ nu när jag ser problemet) så blir det självklart ett + på energi som då lagras i kroppen. Läste en blogg där människan i ett inlägg skriver att h*n äter godis på bio, och sen något inlägg senare blev de kebbab. Sen i nästa inlägg undrade h*n varför vågen visade några hg +. Inlägget efter blev de vin... Vill du veta varför vågen visar + så kan jag berätta det för dig, men oftsat vill inte folk höra sanningen! Så nu ska jag vara tyst...
 
Ville bara att alla ska veta att jag med varit tjock!!
 
 
Elinor
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelicaelinor.blogg.se

Hej vi är två vänner som känt varandra sedan urminnes tider som har i stort sett ingenting gemensamt! DÄRFÖR tänkte vi att vi skulle starta en blogg tillsammans! En blogg som då kommer bli väldigt varierad!

RSS 2.0