Jag har glasögon för syns skull!

Nämnde ju igår att det är modernt att ha synfel. Så jag tänkte leta fram mina brillor eftersom jag faktiskt har synfel. Hittade dom, tog på mig dom och märkte ingen extrem skillnad, precis som vanligt! Mitt synfel är så fiffigt att det korrigerar sig självt! Man har en liten muskel i ögat som spänner sig för att linsen ska vara i rätt läge, eftersom min lins inte är som den ska så spänner sig alltså den här lilla muskeln hela tiden vilket leder till huvudvärk. Så jag ser alltså nästan perfekt UTAN glasögon, därför har det alltid varit extremt omotiverade att ha dom på sig. För huvudvärken kommer i stort sett bara när jag typ ska läsa, använda datorn eller sånna lite ansträngande saker. Så nu när jag slutat skolan och alltså inte läser lika mkt och när jag flyttat hemifrån och mamma och pappa inte längre bestämmer så har det inte blivit så mkt glasögon för min del.
Men sen har jag fått höra att nu när jag är ung så funkar denna muskelkorrigering skitbra, men den blir liksom stelare med åldern så när jag blir äldre kommet jag antagligen behöva ha glasögonen på heltid igen.

Jaja, det är väl nått som tiden får utvisa!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelicaelinor.blogg.se

Hej vi är två vänner som känt varandra sedan urminnes tider som har i stort sett ingenting gemensamt! DÄRFÖR tänkte vi att vi skulle starta en blogg tillsammans! En blogg som då kommer bli väldigt varierad!

RSS 2.0