Kan du slå en pensionär?

Haha.
 
Tittade en sväng på programet "Kan du slå en pensionär" på svt idag och tyckte det var lite roligt. Vill med bli en såndär turbo-tant när jag blir gammal. "Jag ska leva länge och dö ung" Hur klockrent är inte de citatet? Programet gick i alla fall ut på att ett par som levt ohälsosmat och på grund av sin livsstil riskerar många fettrelaterade sjukdomar och att dö tidigt. Då är de en grupp pensionärer som delar upp sig två och två som åker ut till paren och ska motivera. "Kan jag, kan du"-metoden. Så dom peppar till aktivare liv och hälsosamare kost för att de i slutet på programet, efter ca 8 veckor, ska tävla mot en pensionär i någon fysisk gren!
 
Jag gillar normalt sett viktprogram. Men just det här ligger mig nog lite varmare om hjärtat . De konsenterar sig inte på vikten, kläder de kommer eller inte kommer i, osv.. Utan dom ser verkligen på hälsan. Vad är konsikvenserna för kroppen av att dricka 14 liter cola i veckan? ad är risken med att röka 10 ciggareter om dagen? Sen syns det på utsidan mycket som "händer på insidan", men de dom strävar efter i detta program är ett långt liv utan sjukdomar. Härligt härligt!
 
Programet får mig motiverad till att röra på mig varje dag. Inte fastna i "sambo-fällan" framför TV varje kväll med en chips-skål. Kanske inte kommer vara small eller sysla med någon sport, men aktivitet dagligen kommer vara min livsfilosofi!
 
 
Elinor


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelicaelinor.blogg.se

Hej vi är två vänner som känt varandra sedan urminnes tider som har i stort sett ingenting gemensamt! DÄRFÖR tänkte vi att vi skulle starta en blogg tillsammans! En blogg som då kommer bli väldigt varierad!

RSS 2.0