Så jävla trevlig!

Jag är tydligen extremt trevlig?! Har fått ett antal kommentarer idag och många andra ggr i butiken om hur treeevliiiiig jag är. Stämmer detta? Eller är det kanske bara så att i alla andra butiker är dom totalt jävla oengagerade i sina kunder?! Idag var det en tjej som tyckte det var så bra att jag plockade fram det hon var ute efter och servade med storlekar och plockade fram saker som kunde passa till, är detta så extremt ovanligt?! Ja tydligen. Alltid när jag kommer in på H&M så undrar jag "vart är personalen? Varför är det ingen som hälsar mig välkommen, frågar om jag behöver hjälp eller bara är lite trevlig???" ytterst märkligt. Tycker nog att H&M, Åhléns och Kappahl har sämst service i stan. Bäst har helt klart vero moda! Där hälsar dom alltid när man kommer in, dom är uppmärksamma på kunderna och ser om man vill ha hjälp, dom plockar fram saker åt en, är säljiga på ett bra sätt! Sen är JC/sisters också superbra!

Min fråga är: HUR SVÅRT ÄR DET ATT VARA TREVLIG?!
Jag skulle säga att det gäller att lyssna på kunden innan man börjar ta fram plagg, för helt ärligt har man ju oftast ingen aning om vad dom vill ha! Ställ rätt frågor lyssna på svaren, kika på vad dom har på sig, observera lite vad för slags kläder dom tar i i butiken. Det är liksom inte hjärnkirurgi!

Nej men det är väl så att jag är så jävla trevlig och socialt kompetent så ingen kan briljera över mig!!!!!!!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelicaelinor.blogg.se

Hej vi är två vänner som känt varandra sedan urminnes tider som har i stort sett ingenting gemensamt! DÄRFÖR tänkte vi att vi skulle starta en blogg tillsammans! En blogg som då kommer bli väldigt varierad!

RSS 2.0