Södra vi....

Va nu och städade i min gamla lägenhet. Dom ringde efter vi vait där en andra gång och städat och sa att v inte dragit av ungnen ordentligt. Ja vist! Sist de ringde efter första städningen så sa dom att frysen och golven åste tas en gång till, och sen när jag ringde och sa vilken dag jag kunde komma var det helt plötsligt frysen, golven, badkaret, fönstren i alla rum, ugnen, spisen, kylen och blombräderna som skulle göras. Så får med kort varsel som tur är med mig min syster och hennes sambo staffan och vi städar på som galningar!!!!! Troligen så speyade vi ugnen (för 500drade gången) och tänkte "de får vara en stund så tar vi de sist". Så blev den aldrig avtorkad.
 
Okej tänkte jag, år la gå bort någon dag och dra av ugnen då. Men då de sa att det inte var någon stress så var det inte första prio. Så ringde dom igår, alltså 20 dagar efter vi varit där och städat, och säger att de måste bli gjort. Då är jag väldigt tydlig med att fråga så de bara var ugnen som skulle städas, får svaret "Du kan ju ta med någon extra trasa om de är något mer." Nej, jag vill veta exat vad så inte hela lägenhetten ska städas om igen, så jag kan planera hur lång tid de ungefär kommer ta. Då är det helt plötsligt dammit på kylskåpslisten... De blir dammigt efter 20 dagar. Men okej. Ringde idag och sa att jag var på g, och då kommer det fram att de inte är nöjda med spisen heller.
 
Kommer dit idag och drar av ugnen och listerna. Sen kommer BARA vaktmästaren och jag undrar då självklart var kontroll-människan är som ska godkänna allt är? Ne, den människan är inte där idag. HALVA GREJEN MED ATT VI BESTÄMDE IDAG VAR FÖR ATT VI SKULLE KUNNA GODKÄNNA ALLT SÅ DE INTE BLIR NÅGON MER! Så, när i står där och jag känner mig klar säger vaktmästaren att fönstren måste tas om. Blir nu liiiiite irriterad och säger klart och tydligt att de har han inte sagt tidigare så har inte med några grejer till de. Sen tittar  han på golvvet och pekar, säger att jag inte skurat ordentligt (då ska de påpekas att han gått in med skitiga arbetskor). Jag böjer mig ner och skrapar med nageln på "smutsen" som visar sig vara slitars i golvmattan..
 
Känns vädigt oseriöst måste jag säga. Hoppas de ger sig nu i alla fall, orkar inte emd Södra Vi mer. Haha!
 
 
Elinor


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelicaelinor.blogg.se

Hej vi är två vänner som känt varandra sedan urminnes tider som har i stort sett ingenting gemensamt! DÄRFÖR tänkte vi att vi skulle starta en blogg tillsammans! En blogg som då kommer bli väldigt varierad!

RSS 2.0