Vad drömmer en ko om?

Idag avr det en kossa på jobbet som låg sådär och riktigt sov så djupt att hon inte skulle vaknat om så en bomb skulle släppts jäme henne! Ungefär.. Så börjar hon "springa" lite med benen och "dalra" med överläppen. Små ljud ga hon med ifrån sig medan man kundde se hur ögonen rörde sig under ögonlocken. Efter ett tag vaknar hon till och ser sig om, ser totalt förvirrad ut! Hon måste ha drömt att hon var någon helt annanstans än hemma i ladugården.
 
Undrar lite vad djur drömmer? Drömmar i sig är väl hjärnans sätt att gå igenom alla intryck man haft den senaste tiden(?) och för en ko som står uppbunden.. Hur mycket kan hon drömma om? Kan en ko fantisera om framtiden? Om saker den inte varit med om? Vi kan ju "dagdrömma" om saker vi hört om. Jag ahr aldrig avrit i fjällen, men vill åka dit. Då kan jag fantisera om de för jag har hört någon annan prata om de, eller sett bilder och film. Kor kan ju inte prata med varandra på de sättet och berätta för varandra om sina erfarenheter, eller kan dom de? Eller drömmer den om när hon var ynger och kanske var mer ute? Skulle vilja se bilder från en kos dröm! Ibland drömmer jag att "jag ser mig själv" göra saker. Men jag har ju sett mig själv i spegeln ett X-antal gånger i livet. En ko har kanske inte de, ser de då bara de den ser, eller kan hjärnan blanda ihop saker så hon drömmer om något hon aldrig sett?
 
Vem ska man fråga?
 
 
Elinor
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelicaelinor.blogg.se

Hej vi är två vänner som känt varandra sedan urminnes tider som har i stort sett ingenting gemensamt! DÄRFÖR tänkte vi att vi skulle starta en blogg tillsammans! En blogg som då kommer bli väldigt varierad!

RSS 2.0