Victoria's secret-diet

Såg att lite bloggare har skrivit om Victoria's secret-diet som modellena anvnädner sig av innan de går den årliga modevisningen. De är tydligen hård träning som gäller 4 veckor innan visningen, och någon vecka innan så blir det flytande mat i form av ex. proteinshejks och vatten. Precis innan visningen är det inget intag av föda. Har sett att detta irriterat många om att de är hemskt att de är såhär och att de inte är okej att tvinga modellena ttill detta...osv..
 
Får jag vara den som säger att jag inte tycke att de är något konstigt med detta? Tanken är att modellerna ska se ut på ett vist sätt, en modells jobb är att se ut på ett vist sätt. Den ska bära fram kläderna på ett sätt som föetaget dem jobbar för anser vara bästa sättet. Och nu snackar vi att dom tränar hårt (ska vi inte diskutera idrottsmän och kvinnor under uppladnignen för världscuper av olika slag då?) sen lever de på shejks i 1-2 veckor. Det är inget konstigt!! Finns dieter där man lever på shejks i månader. Om jag inte misstar mig helt så tror jag att ett GI-liv startar just så(?)
 
Att utsätta sin kropp för detta under 1 månad om året är inte kattastrof. Skulle man leva på denna diet året runt skulle kroppen troligen långsamt brytas ner, men en månad. Kom igen!? Det är inte sunt åt andra hållet heller, fett och socker bryter ner kroppen långsamt, precis som svält gör, fast på två olika sätt. Alkohol är en drog, men dricker du alkohol någon gång i månade kommer troligen inga långstikiga försämringar på kroppen göras. Men brukar du alkohol varje dag tar kroppen hårt stryk.
 
Min åsikt är i alla fall att detta inte är så illa som många jag läst om vill få det att låta som. Sen vet ju inte jag exakt hur verkligheten ser ut, men just den faktan jag har här så överlever kroppen den korta påfrästningen. De som super varje helg kanske skulle tänka på sitt egna liv innan de påstår att detta är illa?
 
 
 
Elinor


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelicaelinor.blogg.se

Hej vi är två vänner som känt varandra sedan urminnes tider som har i stort sett ingenting gemensamt! DÄRFÖR tänkte vi att vi skulle starta en blogg tillsammans! En blogg som då kommer bli väldigt varierad!

RSS 2.0