Är det en nöt? Eller ett frö?... Eller vänta lite...

Jag och mitt geni till vän Elinor Björk kom osökt in på ämnet "nötter och frön" igår när vi promenerade hem från Åhmans!
Som jag ser det så är ju en nöt ett frö, sätter man ner en hasselnöt i jorden så växer det upp ett hasselträd där. Men min fråga är då, om man planterar en kokosnöt, växer det upp en palm där då? Spontant skulle jag ju svara ja på den frågan!
Men sen kommer det ju ett litet bekymmer, ett frö kan ju aldrig vara en nöt! Jag menar ett linfrö är ju alltid ett frö, det kan ju aldrig bli en "linNÖT"! Men samtidigt så är ju nötter i praktiken faktiskt frön! Dom bidrar till fortplantning. Men frön finns ju i frukt, och en nöt är ju inte en frukt heller. Och nått mer som är frön som man inte kallar för frön så är det ju typ ärtor och bönor. Sätter man ner en ärta i jorden så växer det upp en ärtplanta!

Ja som ni förstår så kan man diskutera detta i evighet utan att komma nån vart!

Tankar på detta?

/Angelica



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelicaelinor.blogg.se

Hej vi är två vänner som känt varandra sedan urminnes tider som har i stort sett ingenting gemensamt! DÄRFÖR tänkte vi att vi skulle starta en blogg tillsammans! En blogg som då kommer bli väldigt varierad!

RSS 2.0