Astrid Lindgrens Värld

Ååååå! Jag är så lycklig! Jag och Angelica ska till Astrid Lindgrens Värld nästa vecka på höstmarknad!!!! Har ju bott i Vimmerby kommun i två sommrar nu UTAN att gå till ALV. De är fan inte okej.. Men ingen vill ju följa med mig!! Förutom Angelica då, och nu har vi äntligen tid samtidigt! Mysigt med höstmarknad. Ska ha på mig min Pippi-tröja, vantar och mössa även om det är varmt. Köpa polkagrisar och minnas när vi var där som barn, och gå över bron där Lotten Karlsson tappade sin plånbok i vattnet.
 
Jag bara älskar Astrid! Träffade henne aldrig, tyvärr.. Hon är en stor idol och hon verkade som en vettig människa även utanför sitt kändisskap. Underbara sagor med "lagom baarnsliga, lagom allvarliga" handlingar. För både stora och små, verkligt! Jag beundrar verkligen Astrid och hennes verk och blir som en 5 åring på julafton nu när jag Ä N T L I G E N ska få besöka henned värld igen!!
 
Elinor


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelicaelinor.blogg.se

Hej vi är två vänner som känt varandra sedan urminnes tider som har i stort sett ingenting gemensamt! DÄRFÖR tänkte vi att vi skulle starta en blogg tillsammans! En blogg som då kommer bli väldigt varierad!

RSS 2.0