Ätit vegitariskt

Ikväll när jag kom hem från jobbet så lagade jag en helt och håller vegetarisk maträtt. Inte direkt för att det var tanken, men mest för att jag inte hade något köttigt hemma att slänga i.... men ja det var gott och mätt blev jag, och det är ju huvudsaken eller hur?
 
Ibland när man är kompis med Elinor så känner man att man får dåligt samvete av att äta kött. Hon har så starka principer och det beundrar jag verkligen, och så kommer jag där helt opåläst och avskärmad från verkligheten och äter vad fan som helst som serveras i köttväg! Men jag kan vara väldigt neutral som person, eller ja likgiltig är väl rättare sagt. Jag har svårt att få till engagemang. Jag kan bli jätteupprörd när Elinor berättar om hur kycklingar slungas in i en vägg och deras huvuden kapas av med en vinkelslip, men den där känslan varar inte speciellt länge. Jag tröttnar lätt på saker och har svårt att slutföra. Så jag tror det är tur att jag har min käraste Elinor Björk, för utan henne skulle jag äta fläskfilé från Danmark och köpa det dyraste matvarorna för att jag alltid tror att de är godast.
 
 
 
Hittade en fin bild på en riktigt lycklig höna, hon bor på Tovfehults café och blir dagligen matad med sockerkaka (vilket jag tycker syns... lite rund om röva)
 
 
 
 
/Angelica


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelicaelinor.blogg.se

Hej vi är två vänner som känt varandra sedan urminnes tider som har i stort sett ingenting gemensamt! DÄRFÖR tänkte vi att vi skulle starta en blogg tillsammans! En blogg som då kommer bli väldigt varierad!

RSS 2.0