Black and white

Idag kör jag på lite svart vitt tema. Eller ja svart med en vit rand. Imorse ringde Elinor mig i panik över att det tydligen var mycket mer än vad hon hade väntat som hon hade missat att städa i lägenheten. Jag som har varit med på ett antal flyttstädningar vet ju liksom utantill allt som ska göras på en sådan. Men det är ju inte så jäkla lätt om man inte har några riktlinjer och inte är nån speciellt städande person. Men jag tycker att det är upp till hyresvärden att lägga fram en lapp med vad som ska göras på en flyttstädning! För alla människor har olika uppfattning om vad som ska göras på en flyttstädning. Det var väldigt tydligt när jag började och städa för UD-bemanning att alla tycker olika om vad tex en storstädning är. Så eftersom det blev så mkt klagomål så gjorde vi städlistor och sen dess har det flutit på relativt smärtfritt.

Det var dagens fundering om städning !



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelicaelinor.blogg.se

Hej vi är två vänner som känt varandra sedan urminnes tider som har i stort sett ingenting gemensamt! DÄRFÖR tänkte vi att vi skulle starta en blogg tillsammans! En blogg som då kommer bli väldigt varierad!

RSS 2.0