Bryggkaffe

Idag är jag väldigt kaffesugen känner jag... Innerst inne dricker jag ju inte bryggkaffe för att det är beskt och äckligt och för att det är så mkt garvsyra i så min mage fräts sönder! MEN idag var jag över på butiken som ligger tvärs över gatan där jag jobbar, där säljer dom kaffe och te. Så då får man iaf nymalet kaffe, känner att ska jag dricka bryggkaffe så ska det inte va nått skit som varit öppet sen förra julafton! För något som många inte vet om är att kaffe inte riktigt tål syre... Så efter 30 min efter malning så är det förstört om det inte vakuumpackas! Så ja det är väl okej att dricka nymalet bryggkaffe, men ja det är ju fortfarande mkt mer syra i än om man brygger med espressoteknik.

Kaffe-experten har talat! ;)

/Angelica



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelicaelinor.blogg.se

Hej vi är två vänner som känt varandra sedan urminnes tider som har i stort sett ingenting gemensamt! DÄRFÖR tänkte vi att vi skulle starta en blogg tillsammans! En blogg som då kommer bli väldigt varierad!

RSS 2.0