Cykelhjulen går runt runt runt, runt runt runt!

Förstår inte hur jag stod ut med att cykla alla dessa kilometer, och kilometer efter kilometer!? Är väldigt glad över mitt körkort för annars hade de blivit svårt eftersom en av gårdarna jag jobbar på ligger 3-4 mil från där jag bor! Men den andra gården som jag började jobba på, och fortfarande göra, är det under en mil, alltså cykelavstånd. Har i hela mitt liv (eller sen maj förra året) trott att de varit 3 kilomter till jobbet, vilket då blir 12 kilometer ungefär 5 dag i veckan då jag cyklar dit och sen hem igen två gånger de dagar jag jobbar. MEN tog och mätte med bilen hur långt det var då jag hade båda gårdarna och tog denna närmaste "på vägen hem." OCH det var 4, FYRA KILOMETER, och inte 3. Detta förändrar hela mitt liv.
 
Jag cyklade då till denna gård i snitt 5 gånger i veckan i 15 månader. Vilket då blir (4veckor/mån*15mån*5dagar/vecka=300) 300 dagar under denna tid. Om jag då cyklade 4 kilometer 4 gånger dom dagarna (4km*4gånger/dag*300dagar=4800km) så blir det 4800 kilometer, alltså 480 mil!! Så på 15 månader har jag (minst!!!!!) cyklat 480 mil. Det är mycket om man tänker att Sverige är 1574 kilometer långt, vilket då blir 157,4 mil. Jag har alltså cyklat från södraste skåne till nordligaste norrland 3 gånger på 15 månader, utan att försöka! Och det ska tilläggas att detta är bara när jag cyklat till jobbat..
 
 
Slå de om ni kan!!
 
Elinor


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelicaelinor.blogg.se

Hej vi är två vänner som känt varandra sedan urminnes tider som har i stort sett ingenting gemensamt! DÄRFÖR tänkte vi att vi skulle starta en blogg tillsammans! En blogg som då kommer bli väldigt varierad!

RSS 2.0