Fan ta alkohol!

Kommer hem från jobbet nu på kvällen. De är mörkt, men lampan är tänd i trappuppgången. Så hör jag dom, dom som jag alltid varit rädd för, dom jag aldrig förståt och dom jag alltid hatat...
 
Alkolisterna..
 
Bor som vanligt alkolister i huset jag nu bor i (som jag snart flyttar från!!!! Lycka!) Han som bodde här förut, fick flytta då han själv tagit en överdos och gett sin mamma en överdos så hon dog. Han snodde då tabletterna från hemmet hans mamam bodde på, som ligger här bredvid. Nu bor det ett par vad jag vet, och de spelar väldigt hög musik, skriker och dunkar i golvet. Idag var det "kompisar" på besök. Dom skrek, slog. Hotade varandra med sexövergrepp och död. Jag blir livrädd och springer in i min lägenhet och ringer polisen. Då lugnar dom självklart ner sig, så polisen kände inget behov av att komma hit(???????!!!!!!!!!) Men har inte hört mer, så dom däckade väl?
Hatar alkohol! Vist, ta en öl eller ett glas vin. Men människor som  inte kan hålla sig ill EN öl eller ETT glas vin (som jag själv) borde inte dricka alls! Jag leker nykterist sen maj då jag var på Grönt veckoslut (och för er som inte känner till det så är det en sammankomst för elever som gått/går på gymnasiet jag gick på) Där blev det lite för mcyekt alkohol och lite för mycket ånger dagen efter. Det är inte roligt att vara 16 år längre!! Skärpning! Fatta vad fet man blir av alkohol?!
 
Elinor


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelicaelinor.blogg.se

Hej vi är två vänner som känt varandra sedan urminnes tider som har i stort sett ingenting gemensamt! DÄRFÖR tänkte vi att vi skulle starta en blogg tillsammans! En blogg som då kommer bli väldigt varierad!

RSS 2.0