Härligt härligt, men farligt!

Haha.
Råkade lyssna på "Härligt, härligt men farligt, farligt" av Björn Skifs. Gick till jobbet och hade full blandning på spotify från en lista min syster gjort. Denna låte börjar rulla, och man kan ju bara refrengen, har nog aldrig hör värserna(?) Men oj vad sexrelaterad sång!! Det fattade man ju inte när man var lite knatte! Dit jag vill komma är att idag verkar det som att "alla" föräldrar tycker att allt sexrelaterat i varadagen (typ en kvinna som äter en korv) förstör våra unga! Jag blev inte ett galet sexmonster av att lyssna på denna låt, eller äta korv (eller blev jag?) Lyssna bara på barnens favorit, Markoolio. Han sjunger ju om att han ska ha sex med en brud. "Anna, anna, vänta på mig. Ja tar en taxi till dig. Skynda, skynda, sätt lite fart. Jag exploderar snart. (......) Snart så tar jag sakern i egna händer!" Och inte blev alla i min generation sexmissbrukare eller horor(?) Snälla, man kan relatera allt till sex, bara man vill och har lite fantasi! Men vet man knapt vad en snopp är bler man väl inte allt för påverkad?
 
 
Elinor


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelicaelinor.blogg.se

Hej vi är två vänner som känt varandra sedan urminnes tider som har i stort sett ingenting gemensamt! DÄRFÖR tänkte vi att vi skulle starta en blogg tillsammans! En blogg som då kommer bli väldigt varierad!

RSS 2.0