Hur ser du djur?

Jag är ju en såndär människa som inte äter kött. Jag är egentligen inte emot att människan i sig är köttätare, men jag själv blir äcklad av att äta kött så har valt att avstå. Har kommit fram till (när jag gått omkring i min ensamhet bland koskit och pälsdamm) att det finns 3 sorters människor, och de tänker olika när de ser:
 
1. En kalv: "Ooo söta kalven!" Köttbit: "Ne... stackars kalven!"
2. En kalv: "Mmm vad gott!" Köttbit: "Vad skönt att jag slapp slakta den själv!"
3. En kalv: Ooo söta kalven!" Köttbit: "Mmm vad gott!"
 
 
De flesta människor tillhör väl grupp 3. Det kan bero på att vi lever i ett samhälle där få föder upp och slaktar djuren, medan många äter av de. Därför skiljer vi väldigt mycket på levande djur och kött, fast att de egentligen i grunden är samma sak! Jag känner att jag själv tillhör grupp 1 och blir äcklad när jag går genom köttavdelningen i affärerna. Så, vill tacka alla butiker som tänkt på detta och orgenterat köttavdelningen längst in i ett hörn så jag slipper gå förbi. Haha.
 
Så vill jag att alla lyssnar på denna länk, och när ni tryckt på den bläddrar ni ner till klippet om små, små kycklingar. För, jag tycker det är okej att folk äter kött, men kyckling är INTE UNDER NÅGRA OMSTÄNDIGHETER OKEJ! Tack på förhand.
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/104090?programid=3718
 
Elinor
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelicaelinor.blogg.se

Hej vi är två vänner som känt varandra sedan urminnes tider som har i stort sett ingenting gemensamt! DÄRFÖR tänkte vi att vi skulle starta en blogg tillsammans! En blogg som då kommer bli väldigt varierad!

RSS 2.0