Jag saknar Markoolio! Sluta skaffa barn och gör en ny låt!

Alltså, är det bara jag (vi) som undrar vad som hänt med musikstilen på sistone? Svensk musik ekar ur radion och mångas lurar, vilket kan tyckas är lite roligt. MEN vad är det för jävla gnäll? "Så alla den där spriten.." "Vi ska bli fulla livet är meningslöst.." Uppmuntran till alkohol och fest och knull är väldigt, tydlig(?) "Du hade pluggat i Amsterdam, satsa fullt men tappat allt..." Så vi kan ju knulla lite nu när du inte orkar fortfölja dina studier. Men tyvärr så har jag drukigt för mycket alkohol så jag tappade bort dig, mitt nattliga ligg!
 
Är detta positivt? Alla föräldrar som blir galna av när Ola Lustig spelar upp lite stön i radio, för att de "förstör våra barn!" (????) och alla som säger att H&M's modeller ger alla tonåringar anorexi, eller att röda läpper som äter en korv upmuntrar till kvinnosexslavar. Borde inte ni resa er när dagens musik uppmuntrar till att supa och knulla? Förstör inte det våra barn? Var kommer detta sluta? Alla som är födda på 2000-talet kommer sluta som klamydia spridande alkolister!
 
Ne jag tyker väl inte så egentligen. Jag kan väl inte påstå att omvärlden inte påverkar de yngre (och äldre) men så hårt? Förstör allt som handlar om sex, utseende och fest våra barn? Dock tycker jag faktiskt att den nuvarande "musikstilen" är gnällig och oarbetad på något vis!
 
De var bättre förr helt enkelt! Haha.
 
Elinor


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelicaelinor.blogg.se

Hej vi är två vänner som känt varandra sedan urminnes tider som har i stort sett ingenting gemensamt! DÄRFÖR tänkte vi att vi skulle starta en blogg tillsammans! En blogg som då kommer bli väldigt varierad!

RSS 2.0