Mer simning åt folket!

Fick med mig min Mats på att simma igår. De var inte lätt men värt mödan. Haha.Tycker det är viktigt att man tränar så måste försöka motivera honom lite, och eftesom gym inte är så intressant så fick i prova vatten. Började med att bara plaska runt som småbarn för att känna på det. (Var länge sen nu jag och Kajsa Johansson levde vårat aktiva komvux-liv!) Så började vi simma längder, varje längd är 25 meter och jag hade bestämt att vi skulle ta oss igenom 1 kilometer, alltså 40 längder, 20 vänder! Kan väl säga såhär att... Jag simmade i alla fall 1 kilometer och de tog ungefär 30 minuter så är nöjd. Men oj vad trött jag blev efter!! Sen trampade jag vatten i 10 minuter medan Mats lekte. Haha.
 
Får se när vi gör detta nästa gång(?) Hoppas på snart, och då är målet 2 kilometer!
 
 
Elinor


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelicaelinor.blogg.se

Hej vi är två vänner som känt varandra sedan urminnes tider som har i stort sett ingenting gemensamt! DÄRFÖR tänkte vi att vi skulle starta en blogg tillsammans! En blogg som då kommer bli väldigt varierad!

RSS 2.0