Nu har jag flyttat!

Kommit fram till att jag är en riktigt bitter människa! Men tycker ibland att jag är det med all rätt. Skulle ju flyttas i helgen och då personen i vår nya lägenhet skulle flytta ut 15 oktober så var det lungt att vi flyttade in innan den sista oktober. Så vi kom överens om att jag skulle flytta in sista helgen i oktober, alltså helgen som var nu. Förra måndagen ringer ja vaktmästaren på nys stället och frågar när jag kan hämta ut nykeln, och han svarar att dom inte fått in den.. Alltså har dom inte fått in nykeln från en människa som sa till mig at han skulle flytta den 15/10 och daume var nu 22/10. Försöker då i två dygn få tag i denna människa, som sedan på torsdagen skrier ett sms om att han flyttar ut i helgen, alltså samma helg som vi bestämde att jag skulle flytta in. Sen på fedagen skriver han igen att jag tidigast kan få nykeln på måndag förmiddag, alltså idag.
 
Här har jag bokat släp (som man bara får ha ett dygn i taget) och hela familjen har sällt in sig på flytt och bokat av annat. Så skriver han ett sms kvällen innan helgen vi betsämde att planen är ändrar. Någonstans känner jag att han viste den 15/10 att han inte hade flyttat ut då och kunde alltså då ha hört av sig. Men icke. Flyt som jag har lyckas världdens bästa Morfar fixa så vi får ha släpe ett dygn till i alla fall så vi inte behövde lasta av allt, för att sen lasta på allt igen några dagar senare. tur också att jag har snälla föräldrar som jag fick sova hos och som även hjälpte mig flytta idag trots att de engentligen inte hade tid, eller ork.
 
Så ringer någon städkontrollant här från södra vi och frågar om vi dammsugat över huvud taget? Spydigt, otrevligt och bansligt sagt! Jag säger sjävlklart "Ja, de har vi. Men är det någt som behöver åtgärdas så får vi göra de innan onsdag." Han är så berädd på att jag ska börja tjafsa emot honom så han hugger direkt! Kommer inte ihåg vad han sa mer, men han gnälldde väldigt mycket. Sen efter ett tag insåg han att jag inte tjafsade emot utan bara sa att vi kommer upp i dagarna och gör iordning de (om du nu finns något att göra iordning?) så lugnade han ner sig. Kan inte vara ett roligt jobb de där?
 
Så har varit en riktigt "humör-svängnings-dag" idag och jag ber om ursäkt och säger tack till de som ståt ut med mig! Men nu har jag umgåts med kossorna så mår lite bättre och snart dags att sova!
 
Elinor


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelicaelinor.blogg.se

Hej vi är två vänner som känt varandra sedan urminnes tider som har i stort sett ingenting gemensamt! DÄRFÖR tänkte vi att vi skulle starta en blogg tillsammans! En blogg som då kommer bli väldigt varierad!

RSS 2.0