Ogillar matlådor!

Nånting som jag ogillar skarpt så är det matlådor! Dels så tycker jag maten ser så oaptitlig ut när den ligger i en plastlåda och dels så ogillar jag själva benämningen "matlåda", låter hemskt!

Sen finns det ju maträtter som har ordet "låda" i sig som typ makaronilåda, tacolåda, korvlåda ect ect... VARFÖR kallar man det för låda?! BLÄÄÄÄÄ! Varför inte gratäng? Det låter ju ätbart iaf.

Så idag åt jag bara några tuggor av min matlåda som bestod av den äckliga köttfärssåsen som jag gjorde igår kväll som skar sig och jävlades, så var nog lite arg på den och ville inte alls äta den. Så efter jobbet ska jag banne mig unna mig en Åhmans!

Mumsigt va?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelicaelinor.blogg.se

Hej vi är två vänner som känt varandra sedan urminnes tider som har i stort sett ingenting gemensamt! DÄRFÖR tänkte vi att vi skulle starta en blogg tillsammans! En blogg som då kommer bli väldigt varierad!

RSS 2.0