Sommarkatt? Nej tack!

Igår på jobbett dök det plötsligt upp en katt som legat och tryckt bland höet. En okastrerad hankatt som verkade vara några månader gammal. Han var förvirrad och hungrig, ville bara ha kärlek. Frågade om det kunde vara någon i de närmaste husen som nydligen släppt ut sin okastrerade hankatt för första gången och då den fått lite för mycket lust och tappat bort sig själv i alla hormoner. Men de var ingens. Min tanke: sommarkatt som blivit dumpad nu i höst... De finns inte många människor jag hatar mer än dom som skaffar katt vid sommarstugan, och sedan bara lämnar dom när hösten kommer. Sjuka, sjuka människa!!!!!!!! Läste för några dagar sen i västervikstidningen att det har skett en ökning av omhändetagna katter, och att nya regler kring kattavel diskuteras. Som att det ska bli krav på att kastrera/stellirisera eller ge p-piller till katter som vistas fritt ute. UNDERBAR REGEL!! Hoppas de går igenom!!
 
Idag var kissen inte kvar, så jag hoppas att jag hade helt fel igår och att han sprang hem till sitt kärleksfulla hem där hans oroliga matte/husse satt och väntade medan katten dragit iväg på "ungkarlsrunda". Och nu, i denna stund, bokar matte/husse en tid hos veterinären för kastrering. Underbart!
 
 
Elinor


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelicaelinor.blogg.se

Hej vi är två vänner som känt varandra sedan urminnes tider som har i stort sett ingenting gemensamt! DÄRFÖR tänkte vi att vi skulle starta en blogg tillsammans! En blogg som då kommer bli väldigt varierad!

RSS 2.0