Svensk och bortskämd?

Såg att Angelica tagit upp programet "Ung och bortskämd". Har sett det någon gång, och jag hoppas för mänskilghetens försvar att de får betalt för att spela dumma. (så illa är det väl ingen som är?) Kom att tänka på att vi svenskar är lite bortskämda över lag. Vi är så vana vid att de ska vara på ett sätt, och är det inte så har man det dåligt.
 
Kom då i sin tur att tänka på lägenheter, eftersom det är mest det som snurrar i mitt huvud för tillfället. Vi svenssons har det så djupt inpräntat i våra hjärnor att ett hem består av hall, vardagsrum, kök, sovrum, bardrum och möjligen någon form av kontorsrum. Men.. har man inte pengar till detta så är det bara att sätta sig i en liten etta! Jag förstår inte detta med att "man har det dåligt" om man inte har det som alla andra. Är inte det lite svensk? Sen vist, har man råd och kanske lever flera på samma bostadsyta så kan det vara trevligt med flera rum, men finns inte dom pengarna så får man liksom inte leva så. OCH det är inte synd om er för det. Jag bor nu i en etta, 38 kvm för 3000:-/mån och då ingår garage och vatten. Har sovrum, vardagsrum och förvaringsdelen av kontorsrummet i ett rum, sen är mitt kök så litet att det inte får tittulers rum utan det är en vrå. Där har jag i alla fall då mitt kök och skrivbordsdelen av kontorsrummet, där jag faktiskt sitter just i denna stund. Det ska tilläggas att vi bodde 3 stycken personer här en period!
 
Jag och Mats ska bo i en tåva nu och de blir billigare för oss än vad vi betalar var nu (+att de var de lägenheten vi fick!) Men jag skulle aldrig få för mig att sätta mig i en trea "bara för att ha ett extra rum". Jag är väl för vardags-snål som sagt. Haha. Även fast jag har råd så känns det som att kasta pengar i sjön..
 
 
Elinor


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelicaelinor.blogg.se

Hej vi är två vänner som känt varandra sedan urminnes tider som har i stort sett ingenting gemensamt! DÄRFÖR tänkte vi att vi skulle starta en blogg tillsammans! En blogg som då kommer bli väldigt varierad!

RSS 2.0