Tidskapsel

I helgen när jag var ute hos mina föräldrar så tog jag en promenad ut i kohagen, för där ligger den mytomspunna "klubbstugan". Vilket egentligen är en gammal tvättstuga som folket i Solhem tvättade i förr innan dom skaffade tvättmaskin i huset! Så då fick man kånka på tvätten till detta lilla hus och ta upp vatten ur brunnen som ligger jämte stugan och sedan koka det i en jättestor gryta för att vattnet skulle va varmt och sen var det bara att börja tvätta!
Iaf, min pappa och hans kompis Skägge lekte i den där tvättstugan, målade väggarna vita och byggde våningssängar så dom kunde sova över där ute. Nu snackar vi alltså tidigt 70-tal skulle jag tippa på! Sen kom nästa generation! Pappa flyttade tillbaka till Solhem när han skaffat familj och farmor var ensam i solhem. Så jag har bott där sen jag föddes. Då under slutet av 90-talet börjar av 2000-talet så var det dags för nästa generation att inte tvättstugan! Min bror Tom och vår kusin Ida började rusta upp och städa ur stugan ytterligare en gång och även dom inspirerade av pappa byggde våningssängar och tog dit gamla möbler och övernattade där ute i kohagen!
Sen när Tom började bli tonåring och tröttnade på att leka i tvättstugan så tog jag och våran kusin Emelie över. Och vi gjorde ännu en gång rent hus! Vi sov dock aldrig över där men vi lekte och tog dit nån säng och kuddar och pyntade jättefint! Och jag tror det var vu som började kalla det för "klubbstugan" men jag är inte säker...

Alla som läser detta av mina gamla barndomsvänner! Vilka var med? Och minns ni hur kul vi hade? :D Elinor var med det är jag säker på! Vi satte in en "Jul-rönn" för vi hittade ingen gran. Haha!

Iaf så var jag och kikade in i klubbstugan i helgen, och jag lovar det ser ut precis som vi lämnade det. En riktig tidsskeden som om tiden stått stilla!

/Angelica



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelicaelinor.blogg.se

Hej vi är två vänner som känt varandra sedan urminnes tider som har i stort sett ingenting gemensamt! DÄRFÖR tänkte vi att vi skulle starta en blogg tillsammans! En blogg som då kommer bli väldigt varierad!

RSS 2.0