Ung och bortskämd

Jag har precis kollat på det näst sista avsnittet av ung och bortskämd. Har faktiskt följt hela serien på svtPlay och tycker den är riktigt underhållande. Men man undrar ju vad fasen det är frågan om ibland?! Vissa saker som är självklara att man vet har dom inte en blekaste aning om!

"men ska vi ut på hajk så kan vi ju fiska fiskpinnar i sjön om vi har tillgång till metspö"

"vad är en flygande Jacob? En rullstol!!!"

"vi tjejer har ju i blodet att vi kan baka och laga mat, så där har vi ju en fördel mot killarna"

Ja jag kan säga att jag är så jävla tacksam mot mina föräldrar att dom slutade dalta med mig i tid! För ett tag nu när jag ser tillbaka på det så var jag nära på att bli lite bortskämd faktiskt. Inte så att jag fick allt jag pekade på, prylar och så utan snarare att jag använde mina föräldrar som betjänter! Men det har dom ju sig själva att skylla tycker jag, för om man en gång fattar att man bara behöver be mamma bre en macka så kommer man ju inte göra det själv sen. Men jag minns faktiskt när mamma slutade dalta, en dag sa hon bara nej när jag bad henne serva mig. Och jo jag lackade väl lite då men det gick fort tills jag accepterade att fasen jag är så pass gammal så klart jag kan bre mina egna mackor!!

Så till alla föräldrar där ute: SLUTA DALTA!!!!

/Angelica



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelicaelinor.blogg.se

Hej vi är två vänner som känt varandra sedan urminnes tider som har i stort sett ingenting gemensamt! DÄRFÖR tänkte vi att vi skulle starta en blogg tillsammans! En blogg som då kommer bli väldigt varierad!

RSS 2.0