Vintern är här!

"Man behöver inte titta ut för att se att det snöar, man behöver bara gå in på facebook".
-Christoffer Björk
 
Igår, ja denna gårdag! Jag såg att det började snöa på dagen, men sen runt 14:00 blev det soligt och såg sådär höstigt mysigt ut. Så gick till jobbet, vilket jag ångrar! Kommer dock fram till jobbet hel och ren, där började det hagla! Fucking mega massa hagel! De blir lite sådär storm och när mn jobbar lite ute så var det halvkul att gå runt och blunda för de piskade för hårt i ögonen. Kanske skulle börja använda keps? Iner att jag ska hem i detta, men de lägger sig ju inte...eh... FAN vad hemskt de var att gå hem!!!! Kallt, blött, piskande i ansiktet, vind! De är fan bara oktober!? Men där gick jag, och det kändes som när man var lite och varit i stallet en hel vinterdag (med fel kläder) och mamma snart kommer (men hon börjadde prata med någon i affären så hon är en kvart sen) och där står man och hoppas att varje bil som kommer, ska vara mammas bil. Men de är det självklart inte..
 
Eftersom det var så soligt när jag gick så hade jag gympadojjer på mig, och innte stövlar som jag brukar! Blött på fötterna så dom verkligen dör. Gör så ont att det inte gör ont! Bbbrrröööölllll!! Första snön är man aldrig berädd, även fast vi nordbor vet att den kommer. Så nu, nu är jag redo och kommer därför inte behöva klaga mer. Nu är vintern här helt enkelt!
 
 
Elinor


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelicaelinor.blogg.se

Hej vi är två vänner som känt varandra sedan urminnes tider som har i stort sett ingenting gemensamt! DÄRFÖR tänkte vi att vi skulle starta en blogg tillsammans! En blogg som då kommer bli väldigt varierad!

RSS 2.0