Att gå till gymmet!?

Många pratar om motivation till att träna. Att hitta motivatioen som får en att gå till gymmet, gå ut och springa i alla väder, ta sallad istället för donken. Hur orkar man de, hur hittar man motivation till de? Hur få man tid att lägga den där värdefulla timmen på träning när man skulle kunnat ligga i soffan på kvällen, eller dra sig i sängen på morgonen. Var är motiationen till de, och hur fångar man den?
 
Jag vill inte vara hård, eller jo. De är nog exat de jag vill. Om vi sitter ner 90 % av dagen och äter socker och fett till 80 % av dagens kost kommer vi dö. Motiverar inte livet, ja, då vet jag inte vad som ska motivera. Vi dör av för mycket socker, vi dör av för mycket fett och vi dör av för lite rörelse! Detta innebär att vi alltså överlever genom att minska sockret, minska fettet och öka rörelsen. Är inte de motiverande?
 
Varför är det okej att säga till någon som röker att man dö av de. Att de bidrar till ökad risk för livshotande sjukdomar. Säger man de till en fet person, att livsstilen den har sakta tar död på en, då är man elak. Att antyda för en person som dricker för mycket alkohol att de är farligt är en vänlig åtgärd, och tydligen är det även okej att säga åt en smal person att den äter för lite. "De är farligt att svälta!" Då är man bara snäll och omtänksam.. Det är jobbigt att var fet, men de är något vi skapar. Fettma går inte i arv, de är sättet vi äter och rör oss på som går i arv. Kan vi inte ändra på de? Kan inte livet motivera oss?
 
Jag vill vara snygg, jag vill må bra, jag vill orka mer. Men mest av allt, jag vill leva!
 
 
Elinor


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelicaelinor.blogg.se

Hej vi är två vänner som känt varandra sedan urminnes tider som har i stort sett ingenting gemensamt! DÄRFÖR tänkte vi att vi skulle starta en blogg tillsammans! En blogg som då kommer bli väldigt varierad!

RSS 2.0