Christoffers "komma iform-tips"

"Ehhh... ät godis! Jag rör mig ju liksom när jag går till affären där jag köper godiset.."
 
 
Dagens ungdom säger jag bara... Detta är då en av mina småbröder och dom, lik som Mats, är väldigt smala. Man har ju alltid undrat lite hur dom gör för att bli sådana? Dock har jag kommit lite längre än så och inser att smal är inte likamed hälsa.
 
Hälsa för mig är att ha en fungerande kropp som är stark så den orkar vardagens påfrestningar. Att ha ett hjärta som har en hög maxpuls och att inte börja flåsa av ingenting. Att känna sig lycklig och behövd. De är hälsa för mig! För att uppnå detta måste man då träna och äta där efter. "Kör du bilen måste du tanka!" Dock får man då inte tanka om bensinen inte är påväg att ta slut, då blir de bara en massa onödiga extradunkar i baggarsen. Detta kan då jämföras med kolhydrater.  Så måste man serva med nya delar, alltså bygga muskler! Därför behöver kroppen "reservdelar" som man då kan likna vid protein som musklerna byggs upp av. Används inte delarna, ja, då behöver dom inte heller byttas ut! Sen behöver bilen smörjas, olja, spolarvätska och allt vad det nu kan vara. Kroppen behöver också "smörjas på insidan" som den gör med hjälp av mineraler, vitaminer, Omega osv. Tänk också på att en bil som står still rostar, sharvar ihop, gummit torkar och remar spricker. Du som inte rör på dig blir som en gammal bil ute i regnet!
 
Av att stoppa i sig mat som kroppen behöver, att undvika livsmedel som hemmar kroppen och att träna både kondition och styrka är likamed hälsa! Sen att man får en snygg kropp är bara ett + i kanten!
 
Elinor
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelicaelinor.blogg.se

Hej vi är två vänner som känt varandra sedan urminnes tider som har i stort sett ingenting gemensamt! DÄRFÖR tänkte vi att vi skulle starta en blogg tillsammans! En blogg som då kommer bli väldigt varierad!

RSS 2.0