Egen pasta!

Nej men blev jag inspererad av förra veckans avsnitt av "Sveriges mästerkock" igen? I helgen gjorde jag egen pasta! de är väldigt enkelt, och om man nu känner sig tvingad att äta pasta så borde man göra den själv!
 
 
4 dl mjöl
1 helt ägg
1 äggula
1 msk olivolja
3 msk vatten
 
Jag tog bara och blandade allt rakt på bänken sen knåda, knåda, knååååda! Tog lite vatten i taget för att känna på degen mellan så de inte blev för mycket. Sen lät jag den vila i ca 20 min för att baka ut den med kavel. Gjorde runda ringar och fylde med pesto, halvmixade bönor (svarta och röda) och soltorkade tomater. Så la jag över en till rund degbit och sätta ihop dom med en gaffel. Kockade i 8 min! Sen gjorde vi även långa, plata spagettis av degen som blev över! Mums mums!
 
 
Elinor
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelicaelinor.blogg.se

Hej vi är två vänner som känt varandra sedan urminnes tider som har i stort sett ingenting gemensamt! DÄRFÖR tänkte vi att vi skulle starta en blogg tillsammans! En blogg som då kommer bli väldigt varierad!

RSS 2.0