Frukt för livet! Jag har ett fruktigt liv!

Hörde för ett tag sen att kvinnor som äter mycke frukt har minskad risk att drabbas av bröstcanser! Vilken tur att jag ungefär lever på frukt då!! Sen är orden "mycket" och "lite" diskutionsfrågor hur mycket "mycket frukt" nu kan vara? Jag får i mig minst 3 frukter om dagen, då vanligvis 2 äpplen och en banan. Men, brukar varva bananen med apelsin, vindruvor, kiwi, melon, lite allt möjligt. Så jag hoppas då att jag klarar mig!
 
Frukt innehåller socker, men jag anser att de är en "annan typ" av socker än rent "baka-med-/-ha-i-godis-och-livsmedel"-socker, då typ strösocker. Tycker frukt, med tillexempel keso, fil, yougurt eller kvarg, är ett bra mål då man blir mätt och får i sig en liten kick av energi för att orka. Som eftermiddags mål om man varit vaken hela dagen och ska jobba hela kvällen måste de var toppen(?) Så jag säger JA till frukt!
 
 
Elinor


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelicaelinor.blogg.se

Hej vi är två vänner som känt varandra sedan urminnes tider som har i stort sett ingenting gemensamt! DÄRFÖR tänkte vi att vi skulle starta en blogg tillsammans! En blogg som då kommer bli väldigt varierad!

RSS 2.0