Gör träningen till en vana!

Varje kväll jag jobbar har jag gjort som vana att jag gör två övningar för rumpa och mage! Har faktiskt märkt lite skillnad på att jag orkar mer och inte får lika ont i ryggen, då jag mer balanserar upp med magen. Så enkelt egentligen, tar knappt 10 minuter några dagar i veckan. Gör 20 rapp på varje sen gånger 4!
 
1.
Ligg rak på rygg och med armarna läångst sidorna eller händerna under rumpan.
Raka ben (så raka de går i alla fall..) och lyft upp benen till 90 grader med övriga kroppen.
Håll imot när benen går ner mot marken igen, och vänd innan hälarna nuddar marken.
Tänk på att spänna magen ordentligt och inte svanka!
 
2.
Ligg på rygg med böjda knän med ett mellanrum mellan knäna så höft, knä och fot "ligger i samma linje".
Lyft höfterna och spänn rumpan. Håll imot när rumpan går ner mot marken, sen upp med höfterna igen. 
Tänk på att hålla kvar knäna i samma possition när du lyfter som innan, så de inte åker ihop.
 
 
Jag är ju inget profs, men ska bli så lika bra att börja öva på att förklara och lika lekledare. Haha.
 
Elinor
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelicaelinor.blogg.se

Hej vi är två vänner som känt varandra sedan urminnes tider som har i stort sett ingenting gemensamt! DÄRFÖR tänkte vi att vi skulle starta en blogg tillsammans! En blogg som då kommer bli väldigt varierad!

RSS 2.0