Pizza på bönor utan mjöl?

Jag älskar ju inte att laga mat. Men ändå tycker jag att progrmet "Sveriges mästerkock" är ett roligt program att titta på. Och när jag i helgen tittade på förra veckans avsnitt blev jag inspererad till max, sugen på pizza x1000! Så när jag var ledig nu blev de pizzabakande. Men, nu är de ju så att jag är såld på bönor och inte lika glad i mjöl så skulle ge mg på att göra pizzadeg på bönor, lite som kladdkakan! Funderade lite hur jag skulle lyckas, men detta blev resultatet:
 
 
250 g svarata bönor
250 g vita bönor
1 banan
2 msk olivolja
 
Ugnen på 175 grader och mixa först alla ingridienser. De blir mer en smet än deg, därför använde jag mig bara av själva kanten på en "tårtform". Så lät jag smeten förgräddas i 15 minuter för att sen lägga på allt gott!!!!
Tomatpure med pesto och orogano
Mozarela
Paprika
Soltorkade tomater
Svamp
In i ugnen igen för att få gå i 10 minuter till. Resultatet blev dock kladdigt och inte så pizza-likt. Fick över lite smet så testade dagen där på med med tunnare botten och lät den förgräddas i 30 minuter och sedan vara inne med fyllningen i 5 minuter och de blev bättre! Om någon har någon smartare idee så lämna en kommentar!
 
Måste dock erkänna att Mats pizza såg godare ut än min! Haha!
 
Elinor


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelicaelinor.blogg.se

Hej vi är två vänner som känt varandra sedan urminnes tider som har i stort sett ingenting gemensamt! DÄRFÖR tänkte vi att vi skulle starta en blogg tillsammans! En blogg som då kommer bli väldigt varierad!

RSS 2.0