Södra Vi

Var ute och gick med mina stavar här om dagen som nu stått och samlat damm i flera månader! Knät skrek "Nej nej nej nej!!!!!" Medan resten av kroppen jublade "ÄÄÄÄääääntligen!" Gick till min förra bostadsort Södra Vi och bara kände, vad fint de var här!? Det är mycket finare i Södra Vi när man själv inte bor där känder jag! De var sol, någon minusgrad, möte pansionärer med stavar (kände mig som en i gänget!) som hälsade glatt. Några barn lekte, fåglarna kvittrade. Ja, de var fint! Att bo där 365 dagar om året ger inte en rättvis syn på detta lilla samhälle!
 
Nu är de dock snökaos igen så sitter inne och kollar ut genom fönstret där jag ser VIT!!!!
 
 
Elinor


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelicaelinor.blogg.se

Hej vi är två vänner som känt varandra sedan urminnes tider som har i stort sett ingenting gemensamt! DÄRFÖR tänkte vi att vi skulle starta en blogg tillsammans! En blogg som då kommer bli väldigt varierad!

RSS 2.0