Barboksföfattare?

Var lite intressant. Först såg jag en dokumentär om hur Palme kom till maketn i Sverige, sen efteråt hurl slump artat ser jag en domkumentär om när Astrid Lindgren skriver sagan "Poperipossa i Monismanien" som "störtade den socialdemokratiska ledarskapet efter 41 år". Där var då Palme med och försökte förklar varför människor skulle betala 102 % i av sin inkomst i skatt? Haha. Skönt att man inte levde på den tiden! Idag gnäller vi på en tredje-del liksom.
 
Astrid är som vanligt min idol och har tillbringat dagen med att titta på saker som hon åstakommit. Hur hon fick insperation till alla sina sagor. OCH så sa hon i en interjuv att hon nog var den ända människa som satte ihop en historia om alla hon mötte. DE GÖR JU JAG MED! Kanske ska bli baarnboksförfattare när jag blir stor? De finns ett Astrid Lindgrens litteratur-pris man kan vinna på 5 miljoner. Skulle faktiskt av en ren händelse behöva just 5 miljoner. Dags att börja skriva?
 
 
Elinor


Kommentarer
Angelica

"som av en händelse" behöver jag 5 miljoner xD haha!!! Ja vem behöver inte det kära vän? :P

2013-01-03 @ 20:51:31


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelicaelinor.blogg.se

Hej vi är två vänner som känt varandra sedan urminnes tider som har i stort sett ingenting gemensamt! DÄRFÖR tänkte vi att vi skulle starta en blogg tillsammans! En blogg som då kommer bli väldigt varierad!

RSS 2.0