Kanske skulle bli ekonom?

Har räknat lite.. Kommit fram till att de skulle bli billigare för mig och mas att bo i ett hus, än i lägenheten vi bor i nu. Satt för någon vecka ssen och teroserade mamma med frågor om vad deras hus kostade. Deras hus är dock skitstort!! Så, om jag och Mats vinner några miljoner så kan vi köpa oss ett hus istället utan för stan, ha två bilar och ändå bo är ungeför 40 kronor billigare om dagen än i lägenheten vi ahr nu och en bil. Coolt va? dock är domdär miljonerna rätt långt borta just nu, så om et hus skulle inföeskaffas måste vi ta lån, som vi då måste betala av.. Är lite allergisk mot lån så något hus blir det inte fören miljonerna är vunna! Haha.
 
Sen försökte jag räkna på min fårgård som jag ska ha! Och inser att de skulle vara lättare om man var uppvuxen på en gård. Liksom allt det här med skörd och liknande. Hur många balar får man ut på en hektar? Hur mycke gösel behövs ill en hektar? Hur mycket äter ett får? Hur mycket bete behövs? Maskiner? De är inte lätt att veta när man är mig!
 
 
Elinor


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelicaelinor.blogg.se

Hej vi är två vänner som känt varandra sedan urminnes tider som har i stort sett ingenting gemensamt! DÄRFÖR tänkte vi att vi skulle starta en blogg tillsammans! En blogg som då kommer bli väldigt varierad!

RSS 2.0