Min första lyckade matlagning!

Tänkte jag skulle göra seriös-mat i helgen när jag var ledig. Ett helt seriöst och helhjärtat försök i köket! Skulle köra vidare på mammas uderbara nyårsmidda, fylda papprikor med svampstuvning. Skulle nu vara lite protoinnyttig och använda bönor i stuvningen isället för svamp. Köpte "torra" bönor och la dom då i vatten under natten (rim, haha!) Sen skulle dom koka i 1,5 timme, sen kunde jag börja laga själva maten (de är ju dethär jag hatar med mat, de tar sån tid!) Så fräste jag lök, sen i med bönorna och massa olja. Sen riven palsternacka, spiskummin, salt och peppar. Koka jättelänge sen i med bönblandningen i papprikan, som jag redan hade lagt i soltorkade tomater. Sen överst ost och sjus in i ugnen!
 
Vet inte varför jag försöker ge råd om matlagning? Men måste erkänna att de var lite rolit när de blev bra. Men säer som morfar: "När man lagat maten själv och sen sätter sig ner för att äta själv, då smakar maten inte gott!"
 
 
Elinor


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelicaelinor.blogg.se

Hej vi är två vänner som känt varandra sedan urminnes tider som har i stort sett ingenting gemensamt! DÄRFÖR tänkte vi att vi skulle starta en blogg tillsammans! En blogg som då kommer bli väldigt varierad!

RSS 2.0