Så jävla smart!

Funderade på det där ed bärgningsbil. De är ju inte ett ord man skriver allt för ofta. Så nu när jag väl skulle skriva de fick min dysileksihjärna jobba hårt och jag tänkte efter. Eftersom bärgningsbil låter på samma sätt som berg, så borde de stavs med E. Beeeeeerg, beeeeergningsbil. Japp, lätt som en plätt! Så ser jag senare att de stavas med Ä och blir då skitsur! JAG TÄNKTE JU TILL OCH MED EFTER! Fan.. Så sa jag de till min syster, att språk är så jävulskt ologiskt! Så säger hon "Tror man får tänka på bära, alltså att en bärgnignsbil bär bort bilen. Tror snarare att ordet kommer därifrån än från berg...." *Skrattar tyst åt mig*
 
Ja, nästa gång jag tänker ska jag göra de tyst för mig själv. Haha.
 
 
Elinor


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

angelicaelinor.blogg.se

Hej vi är två vänner som känt varandra sedan urminnes tider som har i stort sett ingenting gemensamt! DÄRFÖR tänkte vi att vi skulle starta en blogg tillsammans! En blogg som då kommer bli väldigt varierad!

RSS 2.0